Sider

mandag 29. november 2010

Ventetid og julestjerner

God mandag!
Her skinner solen, det er tilnærmet skyfri himmel og vinden har avtatt mye - dette kan ikke bli annet enn en god dag!
Det er fremdeles ganske lenge til jul, synes jeg, men ventetiden ble innledet i går med adventslys.


Dette oppsettet er nytt av året, og jeg er fornøyd. Har ikke funnet 'min' adventstake før, har flere på loftet men er ikke fornøyd med noen av dem. Er inne på riktig spor nå.
Fant tallene i en interiørbutikk, englene er kjøpt på Gillers Hus.

Sist uke lagde jeg flere modelle for Gillers Hus igjen, denne gangen var det julestjerner i flere varianter. Her kan du se de fleste jeg lagde (nå henger de i butikken):
Den største er laget av seks ark, de mellomste av 1 1/2 ark hver seg, og den minste bruker jeg mindre enn ett ark på. Arkene til stjernearmene måler henholdsvis 30,5x30,5 (størst), 15x15 cm (mellomst) og 10x10 cm (minst).

 Her er litt detaljer:
 Her har jeg brukt et klistremerke som 'senterpynt'.


Bilder fra klippark er rufset i svertet, og så er de store limt på midten av stjernen, men de små bildene er limt på et oreganzabånd. To hjerter nederst fungerer som 'lodd'.

Jeg har tidligere laget en tutorial på hvordan du kan lage stjernene, den finner du her.

UTFORDRINGER:
Scrappekammeret - ventetid

17 kommentarer:

  1. Så flotte de stjernene er, Marianne ! Veldig stilig med motiv i midten også :-)
    Kjempekoselig å scrappe sammen med deg på lørdag, vi koste oss storligen, alle sammen.
    Vi snakkes snart igjen.
    Klem
    T.

    SvarSlett
  2. De er så fine altså! Og enda bedre i rl! :)
    Ha en koselig adventstid! Vi snakkes vel snart! :)

    SvarSlett
  3. Rålekre de stjernene, må nok prøve meg på de en dag..... :)

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte de sternene. Lekker pynt. Og adventsstaken din ble fin, nydelige farger, og flott med de tallene og engler. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
  5. så nydelige disse er!! Takk for du deltar hos sukkersøtt :)
    Ha en fin dag! Klem, Ane!

    SvarSlett
  6. Kjempeflotte stjerner !!
    Jeg har også laga flere av disse,men har ikke pyntet dem så flott som dine :-)
    Ha ei go uke!

    -Helle-

    SvarSlett
  7. Så flott det er, alt sammen. Det er en hyggelig tid vi går inn i nå, med masse koselig pynt.
    Takk for at du deltar hos Sukkersøtt, og lykke til.
    Klem :o)

    SvarSlett
  8. Nydelige stjerner og adventlys oppsett. Blir like imponert hver gang jeg ser på stjernene, ser skikkelig intrikat og vanskelig ut.
    velldig fin farge på lysene dine og søte engler.

    klem Sissel

    SvarSlett
  9. Så flotte stjerner du har lagd og den adventsstaken ble kjempe flott, både de små englene og tall-tagsa var herlige.

    SvarSlett
  10. Thank you for finding and correcting me! Now I can follow you, wonderful Marianne!

    SvarSlett
  11. Ohh, vilka fina julstjärnor!! Verklig julstämning.... Och sååå mysiga vintagemotiv!

    Tack för att du deltar hos Scrappekammeret!

    Kram
    Linda K

    SvarSlett
  12. Otroligt vackra julstjärnor som man kan hänga i fönster!!!
    Ha en bra dag!
    Kram,BI

    SvarSlett
  13. Hei!
    så fin blogg du har, og takk for hyggelig hildsen i min blogg.

    de julestjernene var supre!
    - har vært innom Gilles hus flere ganger da den var på Røyken (noen år siden nå)
    veldig koselig butikk

    Klem fra Jorunn, ny følger

    SvarSlett
  14. VAKKERT, VAKKERT og VAKKERT.

    Du er virkelig flink.

    Klem

    SvarSlett
  15. Åh, så nydelige disse stjernene var. Lekkert med pynt i midten!
    Takk for hyggelig hilsen i bloggen min :-)
    Takk for at du deltar hos sukkersøtt denne uka!
    Klem, Marianne

    SvarSlett
  16. Herlig adventstake og så utrolig nydelige stjerner....Takk for at du deltar hos scrappekammeret, klem Linda W:)

    SvarSlett
  17. Kjempeflott adventslys og julepynt du har laget! Lekre papirer du har brukt ;)
    Takk for at du deltar hos Scrappekammeret!
    Klem, Anette ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!