Sider

onsdag 14. april 2010

Vennskapskort - med mal

Jeg så et nydelig kort da jeg var på Steffens sist, og har etter beste evne forsøkt å gjenskape brettingen. Malen jeg lagde finner du nederst – bruk den, juster målene hvis du vil, og ha det gøy!

I saw a beautiful card at Steffens last time I was there, and I have tried to recreate the folding technique to the best of my abilities. I even made a template so that I could remember this the next time I want to make one. :)

Papir (paper): Bazzil og Minnehjørnet
Stempler (stamps): Stempelglede
Svertet kantene med vintage photo (inked the edges)
Blomster (flowers): Kort&Godt
Halvperler (demi pearls)
Martha Stewart Doily Lace punch
Spellbinders Nestabilities


Dessuten har jeg limt perler fra et gammelt kjede på fiskesnøre - synes det ble kjempefint.
I've also glued pearls from an old necklace to a string, and I really like the result.

Kortet passer inn i disse utfordringene:
Ett trykk aprilutfordring: Beige og grønt + vennskap
Allsorts challenge 47: Petals and pearls
Kort'o'mania utfordring 14: Bruke tutorial/mal


Bruker du malen min er det kjempeflott. Den er fri til å bruke, men hvis du legger ut det du lager i bloggen din vil jeg gjerne at du lenker til meg. Legg gjerne igjen en kommentar hos meg også med lenke til innlegget om kortet ditt, så får jeg se hvor mye flott malen har inspirert folk til å lage! Takk. :)

If you want to use my template, please go ahead. It is free to use. However, if you publish what you make in your blog, I'd appreciate it if you add a link to my page. And I'd be really happy if you told me about your card and left me a message with a link, so I can see all the creations that my template has inspired to.
Thank you!

39 kommentarer:

  1. Dette var kjempelekkert!! Og perlene på fiskesnøret ble som du selv sier kjempefine...
    Takk for at du deler denne malen med oss andre, har lagt den på et passende sted slik at eg finner den lett igjen...

    Plundis

    SvarSlett
  2. Dette var bare helt nydelig!
    Tusen takk for at du deler malen med oss andre.
    Fikk veldig lyst å prøve meg på ett sånt kort...
    Klem tone

    SvarSlett
  3. He-he dette kortet var kjempeflott. Så det samme når jeg var innom med niesen på lørdag! Skal ta bilde av mitt imorgen! Tusen takk for awarden jeg fikk her om dagen, veldig snilt av deg!

    SvarSlett
  4. Dette var et artig kort......må bare prøve meg på dette.Har lagt meg til som følger av bloggen din....mye fint her.
    Hilsen Ellinore.

    SvarSlett
  5. Iiih, så lekkert! Dette skal prøves en gang!
    Takk for at du deler! :)

    SvarSlett
  6. Heisann, fantastisk flott kort du har laget å så fint at du deler med oss andre "kortgale" damer (",) Tusen Takk for awarden Gorgeous Blog Award! Du får den tilbake med det samme for all den inspirasjon du gir meg (",)
    Ønsker deg god helg, ja det er snart helg igjen (",)
    Hilsen fra Karin

    SvarSlett
  7. Wow, sååå lekkert! Tusen takk for at du deltar på kort O Mania´s utfordring:o)
    Klem:)

    SvarSlett
  8. Hi Sakkalo

    What a lovely elegant card. Perfect colour choice.

    The shape is really unusual, thank you so much for sharing the instructions, I am going to try this out.

    Thank you for joining in my Petals and Pearls theme at Allsorts this week.

    B x

    SvarSlett
  9. Nydelig kort, og tusen takk for malen... den skal lagres.. .)

    SvarSlett
  10. Aldeles nyyyyyydelig!!! Så utrolig flotte farger du har brukt og malen var super!

    Ha en fin dag!

    -klem-

    SvarSlett
  11. Kjempenydelig dette kortet ble, M. ! Likte så godt svertingen og kantstemplingen; råflott. Gøy med fiskesnøret; kreativitet lenge leve !

    SvarSlett
  12. Takk for at du vil være med på blogg candy`en min:-) Lykke til!!

    Mye flott her i bloggen din. Har lagt meg til som følger hos deg:-)

    God helg!

    Klem, Astrid

    SvarSlett
  13. Heisann , tuusen takk for koselig kommentar inne hos meg ! Nyydelig kort du har laget, og den malen skal prøves !

    motivet på kortet har jeg kjøpt her ;

    http://www.funkykits.co.uk/catalog/index.php

    Valuttaen er så lav at man betaler bare 30 - 40 - 50 kr for stemplene og porto koster bare rundt 20 kr , så her kan man gjøre stort kupp.. Anbefales !

    SvarSlett
  14. Hei!
    Først og fremst -Tusen Takk for award!! Det var KJEMPEkoselig!:) -Sitter "strandet" her ute i havet, så jeg får hente den når jeg kommer i land en gang..:)
    Så vil jeg takke for alle koselige kommentarer du legger igjen hos meg;)
    Kortet du har laget over her var virkelig lekkert -og gjennomført:) -Må prøve meg på det ved senere anledning, flott at du deler mal:)
    Ha en kjempefin helg:) Goe Klem fra mæ

    SvarSlett
  15. Hei igjen!
    Først nå kom jeg på at du lurte på om jeg hadde embosset? arket på siste kort jeg laga -og for å være ærlig har jeg ikke peiling på hva det betyr:) -men regner med at det var "dekorert"? I så fall er svaret ja:) (-og jeg har lært nye ting:))-Stemplet med blomster og la i ekstra sølvfarge på de:)
    Klem T

    SvarSlett
  16. Hei på deg og takk for besøk og koselig kommentar i bloggen min ♥
    Dette kortet var nydelig og det var masse annet lekkert her også, så jeg legger meg til som følger av bloggen din og gleder meg til å følge deg fremover
    Klem

    SvarSlett
  17. Hei! Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min, og tusen takk for at du vil være med på trekningen av candyen min.
    Det kortet over her var bare lekkert, dette skal jeg prøve en dag - så derfor veldig kjekt at du la ved en så grei mal.
    Ha en fin søndag (her er det nysnø:(...)

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  18. Hei Marianne!
    Tenk at det var JEG som fikk det nydelige kortet, - og gjett om jeg ble glad :o))
    Tusen takk (føler meg nesten litt priviligert)
    Klem fra tanten

    SvarSlett
  19. Nyyyyydelig kort:O) Og tusen takk for at du deler malen med oss:O)
    Klemmer fra Nancy;O)

    SvarSlett
  20. Ååå så nydelig kort, og tusen takk for at du deler malen med oss :)
    Klem, Anja

    SvarSlett
  21. Beautyful!!!
    dankje wel voor de patronen
    Groetjes Baukje

    SvarSlett
  22. Your card is just gorgeous! I have to try this new card fold. It is brilliant - thanks for the template! ;) Angela

    SvarSlett
  23. Oh my word that is a BEAUTIFUL card! And thank you for the template too! TFS
    Helen -- Firenze Cards

    SvarSlett
  24. Virkelig vakkert kort du har laget Marianne, etter en spennede mal; den må prøves!!!
    Nydelig og elegant pyntet:-)
    Ha en fin kvled.
    Klem Guro

    SvarSlett
  25. Hej hej!!
    Jag hittade din roliga vänskapskort och gjorde en sådan som jag kommer att länka hit!! jätterolig att göra och enkel!!
    Önskar dig allt gott! KRAM Birgitta

    SvarSlett
  26. Kjempefint kort, og takk for at du deler malen med oss! Jeg har blogget om mitt første forsøk med denne malen, og det kan du se her; http://annestidsfordriv.blogspot.com/2010/11/pa-tide-med.html!

    Takk for en flott blogg!

    SvarSlett
  27. Tusen takk for en flott mal.
    Har sett dette kortet litt rundt omkring og jeg elsker bretteteknikker, så dette måtte jeg bare prøve.


    <3-lig Lill

    SvarSlett
  28. Hej
    Superfin foldning. Jeg har brugt den på mit sidste kort.
    http://karinabeck.blogspot.com/2010/11/foldekort-panduro-hobby-udfordring.html
    Hilsen Karina

    SvarSlett
  29. Hei
    Jeg har også forsøkt meg med malen din, og det gikk jo ganske bra :) Er ikke helt fornøyd med pynten, men det er jo ikke din feil :)

    http://catjesblogg.blogspot.com/2011/01/frste-forsk-pa-brettekort.html

    Catje

    SvarSlett
  30. Da har jeg lånt malen din et par ganger, og det uten å linke tilbake, men denne gangen husket jeg det!
    Tusen takk for at du deler og inspirerer!
    Hilsen Turid

    http://turidspapirpuslerier.blogspot.com/2011/03/en-veldig-god-kamerat-fra-studietiden.html

    SvarSlett
  31. hello marianne. sometimes i made cards with your wonderful tutorial. last week i have made one for the mo manning designteam and some girls wants to know which card it is. so i have linked to this post of your blog. i hope it´s ok.
    thank you for sharing the special card art.
    lots of love, bea

    SvarSlett
  32. Takk for lånet av kortmal:)

    Her finner du kortet jeg har lagd:
    http://denkvitebenken.blogspot.com/2011/07/bssmor-strikkedilla-fyller-ar.html

    God sommer:)

    SvarSlett
  33. Hei, så flott mal, den har jeg brukt og laget et julekort med. Takk for god inspirasjon, og flotte oppskrifter. Du finner kortet jeg har laget her http://kortoggodt.biz/?p=660

    SvarSlett
  34. Hei,
    Takk for malen, det var et super fint kort du laget :)
    her er linken til min blogg og mitt kort:

    http://sistersscrap.blogg.no/?c=1318439359

    SvarSlett
  35. tusen takk fo mal!! Har brukt den til å lage et kort (fant henvisning til den i siste Ett trykk :)

    http://egen-hobbyblogg.blogspot.com/2011/12/sous-die-cut-challenge-christmas-tree.html

    SvarSlett
  36. Hei, jeg har laget et Front Step Card og har brukt malen jeg fant hos deg:) Tusen takk for at vi kan få bruke malen din! Er det du som har ideen til denne malen?
    Klem fra Anita
    http://anitaliseshobby.blogspot.no/2013/11/julekort-utfordring_23.html

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anita-Lise, så fint kort du laget! Takk for at du delte lenken.
      Det er jeg som har laget malen og bestemt alle målene, men som jeg skriver innledningsvis kom dette i gang etter at jeg så et kort hos Steffens som jeg prøvde å gjenskape. ;)
      ♥ Marianne

      Slett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!