Sider

onsdag 16. september 2009

Dikt og ord - hva skal man skrive på kortet?

Jeg har aldri vært flink til å skrive inni kortene, og synes det er enklere å bruke noe som andre har laget allerede.
Når man bruker tid på å lage et flott kort til en nyfødt baby - eller til et brudepar - er det godt å ha noen dikt i bakhånd for å skrive et i kortet.
Det finnes så mange flotte dikt til mange anledninger, så jeg bruker disse så fort jeg har en anledning. Med egen printer og gratis fonter fra nettet er det utrolig hvor mye fint man kan få til.
Her har jeg samlet noen av de diktene jeg har funnet – kanskje du får bruk for ett eller to også?

Bursdagsdikt og -ordtak
Bryllupsdikt
Vennskapsdikt
Konfirmasjonsdikt

Dikt til nybakte foreldre og babyer og til dåp og ...

Diverse dikt som kan brukes – hvis du vil

Minnebok-dikt

Jeg har i størst mulig grad oppgitt forfatter/opphavsmann der dette er kjent. Vet du noen flere blir jeg kjempeglad hvis du forteller meg det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!